Lisa-Marie

D-ponny

♥ 2005 - † 2013

Januari 2012 fick Alicia hem Lisa-Marie "Lisa". En väldigt känslig ung dam. Hon och Alicia tävlade upp till lätt A. Jag fick rida henne lite ibland, som när Alicia var upptagen eller dylikt. 

Sen kom allt det tråkiga. Lisa hade haft korsförlamning några år tidigare och i början av sommaren(2013) fick hon tre anfall med väldigt kort mellanrum. Det visade sig att hon hade en ärftlig muskelsjukdom och det var därför hon hade så himla ont. I slutet fick jag rida henne ganska mycket. Tyckte så himla mycket om den här tjejen. Mycket speciell och så himla go. Innan hon blev sjuk fick jag vara med på en dressyrträning och det var så himla kul! Jag ljuger om jag säger att hon inte är den vackraste ponny jag någonsin sett.

 

 

Den 9 oktober 2013 fick finaste Lisa somna in. Saknar henne väldigt mycket, men jag är glad att jag fick lära känna henne på den korta tiden. Vila i frid himlens finaste ängel

| |
Upp