Imorgon börjar livet

God kväll.
 
Idag var det min officiellt sista dag att njuta av ordet "sommarlov". Imorgon drar skolan igång och jag är så taggad på att rivstarta terminen med en klackspark. För att vända på tråkigheterna till något positivt, då syftar jag på Cillas flytt, så kommer det födas mer tid. Mer tid betyder; mer tid åt skoljobb, mer tid åt träning, mer tid åt mina fina vänner, mer tid till mina andra intressen. Men, även mer tid åt att göra absolut ingenting alls någon dag då och då. Det är de dagarna som jag ser minst fram emot för då kommer jag känna tomheten och saknaden efter min fyrbenta. Som tur är rider jag för en sådan bra ridklubb att ridmöjligheterna inte försvinner under terminen, utan jag kommer kunna fortsätta rida klart mina torsdagsträningar till årskiftet. Så egentligen blir jag inte helt hästlös, utan det kommer bara minskas från alla dagar i veckan till en dag i veckan. Haha, då pratar vi rejäla kontraster. ;)
 
Jag känner i alla fall att jag har fått ett fint avslut på mitt sista sommarlov. Igår tog jag en fika med Emelie på staden och gick och myste lite i olika butiker. Cilla hade vilodag och då passade jag på att bada av henne en massa smuts (hon är inte så renlig av sig, damen. Men, lyckliga hästar rullar sig sägs det!). Senare på kvällen tog jag en härlig promenad med Jennifer och det slutade med att klockan blev jättesent... Som vanligt, hehe. Hon skulle på äventyr tidigt på morgonen så jag sov över hos en annan vän. Så idag fick jag gratis motion när jag gick hem ifrån honom.
 
(Här skulle det vara en urgammal bild på mig och Jennifer, men internetet vill inte riktigt samarbeta så jag gav upp.)
 
Nu ska jag nana. Imoron börjar det. HT 2016 NU KÖR VI!
 
Diary | |
Upp