Veckoplanering

Jag tar en liten paus i matteplugget och skriver om livet istället, det är mycket mer inspirerande.
 
Som väderpronosen lovat skiner solen som bara den utanför mitt fönster. Jag ska alldeles snart dra ut till stallet så jag hinner rida och gör alla sysslor innan vi får besök. Av vem och varför får ni reda på sedan. ;) Idag ska Cilla få ett gymnastikpass i solen hade jag tänkt. Tänkte köra ett skrittpass då det är väldigt lösgörande och det är något både jag & Cilla måste träna på. Hon blir lätt väldigt bekväm och sätter in sin "soffpotatisinställning", bara för att vi skrittar! Jag själv har en tendens att spänna mig och bli väldigt statisk i mina hjälper vilket ofta resulterar en inte så lösgjord häst. Så idag blir målet med passet små, mjuka men ändå tydliga hjälper från min sida och framåtbjudning och lyhördhet från Cillas sida.
 
Längtar oerhört mycket till tävlingssäsongen börjar. Dock är det inte jag som får rida första hopptävlingen på Cilla i år utan det får bästa kusin och coach göra! Planen var ju att vi skulle ha hoppat i Heby på alla hjärtans dag men eftersom det kom lite sjukdomar i vägen så blev det ju inte så. Jättesynd, annars hade första starten varit avklarad vid det här laget. Nu har jag sådan tävlingsabstinens att jag håller på att spricka! Men, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! ;)
 
Veckan som kommer är jag som sagt ledig och kan rida på dagarna. Det är äkta vardagslyx att kunna rida i dagljus såhär års, haha. Det är bra tur att vi går mot allt ljusare tider. Schemat för Cilla denna vecka ser ut som så:
 
Mån: Lättare trimpass, avslutar med en kort uteritt.
Tis: Hoppträning för Lotta i Åsebo
Ons: Lättare konditionspass
Tor: Träning för Fia i Åsebo
Fre: Uteritt
Lör: Vila/Skritta ut i skogen
Sön: Öva tempoväxlingar & övergångar
 
Nu måste jag göra något mer mattetal innan jag åker till stallet. Ha det gott så länge!
 
Diary | |
Upp