Dag 1 på Storbyns Meeting

 
 
Ja som ni ser red jag för kung och fosterland så jag är mer än tacksam över att det inte var stilbedömning idag, haha!
 
På grund av en gigantisk miss med tidsbedömningen från min och mammas sida fick Cilla stå i trasnporten i cirka 4 timmar innan det var dags att ens tänka tanken på att börja göra sig iordning. Jaja, man lär sig av sina misstag och imorgon åker vi mycket senare till Storbyn
 
Vi hade ju egentligen alla oddsen mot oss med regn, förskräckligt underlag på grund av regnet, rörig framridning och inte direkt den bästa känslan på framhoppningen. Men dock, när jag väl kom in på banan, som för övrigt var en sjö, kände jag bara att nu skulle vi banne mig ta oss runt den förbaskade banan om vi så skulle plöja oss fram. Så jag red - som en galning, och Cilla var med på noterna. Vi kom lite nära på första hindret, men när vi tog oss över andra hindret som var en maxad oxer (ni ser på filmen) flöt det på ganska bra. Jag höll ungefär samma tempo genom hela ritten och är väldigt nöjd med det. Det resulterade i en dubbelnolla och jag är verkligen hur glad som helst. Sedan att vi blev tilldelade en femteplacering är bara ett helt fantastiskt plus i kanten. Det känns så härligt att åka hem från en tävling med ett leende på läpparna. Cilla var så duktig, hon ställde verkligen upp och kämpade sig igenom banan tillsammans med mig trots att underlaget var läskigt. Det känns så stort trots att vi bara hoppar Lätt C (+, mycket viktigt att tillägga). Jag tror bestämt att känslan är detsamma oavsett vilken nivå man är på.
 
Imorgon kör vi Lätt B avdelning B för att jag ska slippa tänka på tid och placeringar och ditten och datten. Målet är att försöka få en bra känsla, helst en felfri runda och självklart - ha kul med min lilla ponnyskrutt♥
 
 
Sista språnget i fas 2. Känslan var obeskrivlig.
 
Diary, Videos | |
Upp