Lite spontan av mig

Hej allesammans, ännu en solig och stekhet dag är här och jag gråter lite inombords att jag ska utoch rida i det. Ridbyxor i trettio grader är inte så party. Men, man ska inte klaga, eller hur?
 
Det blev en spontan övernattning för mig och Emelie hos Alex då det började närma sig småtimmarna när vi kom på att vi borde cykla hemåt. Vi hade en extremt mysig kväll i alla fall och det var väldigt schysst av Alex att låta oss stanna där. Dock sprack min plan om att fixa stallet tidigt denna morgon, men, men, vi lever bara en gång. Det ska inte bli något stenhårt trimpass i solen direkt så vi lär nog överlever några minuter i solen Cilla och jag.
 
Igår var det ju hoppträning och den gick jättebra! Hon kändes lite trött i början men när vi väl kommit igång på slutet så hoppade hon riktigt fint. Jag måste bara tänka på att jag inte jagar på henne mellan hindren så hon blir lång och flack, sedan att jag inte fastnar i innertygeln utan använder ytterhjälperna mer. 
  
 
Nöjd häst, nöjd ryttare! Idag drar vi ut på lite roadwork och hoppas på skugga!
 
Vi hörs!
Diary, Videos | |
Upp