Nybliven förare

Hej bloggen, här är det inaktivt må jag säga men nu är jag här för att stanna! Det har varit lite mycket i skallen den senaste veckan, därav brist på inlägg. Men, idag tog jag mitt efterlängtade körkort och har nyss kommit hem från min första vända som jag kört helt ensam (och med två kompisar). Jag kan nu alltså nästan kalla mig själv vuxen på riktigt, hehe. Så nu är när all nervositet har lagt sig kan jag slappna av och njuta av de sista dagarna på mitt livs sista sommarlov. På måndag börjar jag jobba och jag måste faktiskt medge att jag längtar lite ändå. Om inte annat ska det bli väldigt skönt att ha en anledning att kliva upp ur sängen på morgonen och göra något vettigt med dagen. Sedan kommer jag ju fortfarande ha lite eftermiddag och kväll efter jobbet som jag kan spendera "sommarlovsaktigt".
 
På hästfronten rullar det på. Idag trimmade jag lite på banan då det är hoppträning imorgon. Det var kanske inte det bästa passet men absolut inte det sämsta. Hon kändes inte riktigt loss i vänster galopp. Det kan säkert vara lite träningsvärk som sitter kvar från tidigare i veckan då hon fick vila dagen efter ett lite hårdare konditionspass på grund av körprov och massa trams. Jag jobbar just nu på att få henne rak, hon drar lite till vänster mot & över hinder. Annars tycker jag hon har varit positiv till det mesta på den senaste tiden, lite sommartrött såklart. Hon får dock stå över gräsätandet dagarna innan Sundbyholm. Det vore ju lite trist att komma inrullandes på en tunna till häst. Känslan var på topp i Storbyn, nu ska den hålla i sig till nästa helg.
 
 
En mycket, mycket fin bild från Storbyn tagen av Jessica Borg.
 
Denna härliga dag ska nu avslutas med lite popcorn (läs mycket), god dricka och någon film. Ännu ett steg in i vuxenlivet är taget så nu ska jag låta det sjunka in. Ha det gott så länge!
Diary | |
#1 - - Amanda & ridtravaren Lilleman :

Grattis!

Svar: Tack så mycket!
Felicia Isacsson

Upp