Hoppträning

God kväll allesammans!
 
Idag har jag varit och hoppat Cilla i Åsebo och det gick faktiskt över förväntan. I och med att Cilla går på gräs och dessutom sover ute vissa nätter i veckorna blir hon lätt lite slö i kolan så att säga. Men, hon var helt okej idag. Åtminstone själva banhoppningen. Uppvärmningen var kanske inte så party, men som sagt - hon är lite "grästrött". Vi fick som sagt hoppa bana och även omhoppning för den som ville och det ville jag. Tar med mig hem idag att jag måste rida mer med ytterhjälperna och hålla igång galoppen ur kurvor. Man blir väldigt förslappad när man inte hoppat på länge, och min sits är enligt mig inget att skryta om alltså. Hjälp, jag har glömt bort hur man hoppar häst!
 
Skämt åsido. Imorgon ska jag rida ut med Alicia och det är detta sommarlovs höjdpunkt då vi inte ridit tillsammans på jag vet inte hur länge. Det ska bli så kul! Sedan ska vi styra kosan mot Borlänge för att handla lite nödvändigheter till våra älskade fyrbenta.
 
 
Nu ska jag krypa till kojs för idag och se fram emot morgondagens ridtur med världens bästa kusin♥
 
God natt med er!
Diary | |
Upp