25.04.2018

"Gloria"
 
Jag kanske skall skriva 23.04 istället för 25.04 eftersom det är då allt detta utspelar sig. Fast, det spelar ju ingen roll egentligen.
Bild tagen av min lärare.
 
En mycket rolig dag i By Kyrka med massor av musik och glädje fick avsluta helgen som varit. Tyvärr var dessa bilder allt jag lyckades åstadkomma, och då är det inte ens jag som har fotograferat utan min käre far. Men, som jag alltid säger så betyder det att tiden gick åt att ha roligt och njuta av stunden istället för att sitta med näsan i telefonen och se dagen genom en kamera. Verket som vi spelade denna gång var ju som tidigare nämnt Antonio Vivaldis Gloria. Utöver det så spelade vi också stycken som elever från musiklinjen på Sjöviks Folkhögskola skrivit. Jag är måttligt imponerad måste jag säga. Dessa ungdomar besitter något utöver det vanliga, för att kunna skriva ett stycke med stämmor till alla möjliga instrument är ju helt otroligt häftigt. En annan kan ju knappt åstadkomma en halvbra dikt. Då är det bra tur att jag kan spela dem istället, för det är ju minst lika häftigt tycker jag.
Jag är lite sisådär lagom nöjd med min individuella prestation denna konsert, men med tanke på förutsättningarna så är jag ändå stolt över mig själv. Nu tränar jag vidare inför nästa konsert som inträffar den 24 maj, och då spelar jag med musikskolans orkester DNO. Avesta Orkesterförening tar härmed sommarlov, så jag tackar och bockar för detta läsår som har varit så lärorikt och otroligt roligt. Jag hoppas verkligen att jag kan fortsätta spela i orkestern till hösten, även om jag skulle börja studera i huvudstaden.
 
Sådär, detta var ju min första riktiga uppdatering gällande musiklivet som pågår utanför snickarbyxorna, skruvar och virke. Annars är det ju bara sådant som cirkulerar i livet när man jobbar på ByggMax.
Diary | |
Upp