13.02.2018

"Om du ger mig lite tid, så skall jag ge mig utan strid. Det kommer vara svårt som fan"
Jag undrar om det är någon som lyssnar på Magnum Bonum längre, popmusik från 80-talet. Jag verkligen älskar 80-talsmusik. Toto, Belinda Carlisle, Roxette, ja - you name it! Just Magnum Bonum har ju lite roliga låtar som jag började fastna för i gymnasiet, bland annat Lover Boy & just Hårt Som Fan. Om jag skall passa på att vara ärlig är de två de enda låtar jag lyssnat på... När jag googlade på bandet kom "Magnum Bonum potatis" upp som sökförslag. Jaha, tänkte jag, så trevligt? Det är vad en får när man försöker bli lite allmänbildad.
 
De senaste inläggen jag skrivit har varit rätt långa, i varje fall om jag jämför dem med inläggen jag skrev för ungefär två år sedan, och jag är rätt förvånad över att jag har haft så mycket innehåll till dem. Sedan om innehållet är bra eller inte, det är inte upp till mig att avgöra. Men, i vilket fall som helst så kände jag att detta inlägg inte behöver bli så tungt. En blogg är väl också till för lite vardagsprat, väl? Uppdateringar om vad jag gjorde i helgen, hur min vecka har varit och hur vädret är. Just i detta nu när jag skrev det och slängde en titt ut genom fönstret så snöar det som bara den. (Jag är duktig på att använda olika tempus i mina meningar märker jag).
Min helg fick bli en kompishelg. Kärleken min fick besök av vänner från gymnasietiden, vilka han inte träffar så ofta, så han var på äventyr både fredag och lördag. Det var ett perfekt tillfälle för mig att umgås med mina egna, så på fredagen hade jag och Jempa sleepover hemma hos mig. Det blev väldigt sent, och vi spenderade småtimmarna till att titta på massa nostalgiklipp på youtube, bland annat sista scenen till Harry Potter. Vi satt och hulka som två små barn. Usch, jag gråter verkligen till allt nu för tiden, jag vet inte när jag gick och blev så himla känslig. Det känns dock bra att det inte bara var jag som satt och snyftade, haha. På lördagen fick jag faktisk rida! Min vän Lollo har en ny fin liten häst som skall börjas ridas ut på nu och då får jag vara följeslagare på hennes "gamla" ponny. Det gick så bra och Ina, som hon kallas, var så duktig. Någon som jag älskar med hästsport är att stolthet och glädje kan förekomma i så många olika situationer. Man kan bli lika överlycklig över att ens häst har klarat en uteritt på tjugo minuter utan att ha flugit i diket, som när man gått i mål efter en felfri ritt på en tävling. Kontraster, kontraster. Det blev det även på dagen i sig, först häst på dagen och sedan bio på kvällen med tre av mina kära vänner. Med tanke på hur aktuell filmen är så är det inte så svårt att gissa sig fram till att vi gick på "Fifty Shades Freed". Enligt min åsikt så var den faktiskt bra, men jag tycker att första filmen var så larvig att de två sista är överlägsna.
Nu när jag har sett alla filmer är det dags för mig att läsa böckerna. Jag är lite efter omvärlden med att läsa dem, men jag gillar ju att se filmerna först för då brukar böckerna upplevas ändå lite bättre.
 
 
 
Jag fick dessutom låna första boken av min svärmor, så nu skall här läsas.
 
Idag är det tisdag. Veckan startade med ett och det enda arbetspass jag har denna vecka. Så idag skall jag göra lite viktiga saker som boka tid hos bilverkstaden, springa en sväng och se över vad som skall packas inför helgen, för då åker jag på äventyr igen. Senare ikväll skall jag göra det som jag älskar mest av allt - spela cello. Något jag tänkt på gällande sociala medier är hur prydda alla flöden är med fina bilder på hästar, sminkningar och prestationer. Jag kanske borde lägga upp lite mer bilder på min svarta pärla? Den är ju trots allt mitt livs stolthet i dagsläget och dessutom är det kanske inte så jättevanligt att man som en helt vanlig tonårstjej spelar cello. Nu kanske jag generaliserar, men det är faktiskt en del av mitt liv som jag är väldigt stolt över och inte nog med att jag har en cello, som jag kan spela på, så är den som tidigare nämnt svart med röda rosor. Det hör inte till vanligheten. Jag gillar ju att sticka ut lite trots allt, och mitt instrument är väldigt fotovänligt. Det kanske är dags att plåta lite musik? Speciellt när den ser riktigt bra ut.
 
"Never was a quitter, tasty like a raindrop, she's got the look"
~ Roxette
Diary | |
Upp