23.01.2018

 
 
Vad vore en blogg som absolut ingen läser utan ett par halvdana matbilder. Jag måste erkänna att rätten på den nedre bilden ser lite o-mysig ut. Den enda anledningen till att jag valde att lägga ut den var för att det var en av väldigt få bilder från den kvällen som det blev rätt schysst skärpa på. Därför får den nu pryda detta blogginlägg som jag konstigt nog fick suget att skriva. Jag kanske skall skriva var bilderna kommer ifrån också! Förutom att själva maten som är på bilden är från en restaurang som ligger på Mälartorget i Stockholm sitter jag i det fotograferande ögonblicket på min svägerskas sambos 30-årsfest som inträffade i helgen som var. En otroligt fin eftermiddag och kväll som bjöd jubilaren på en hel del överraskningar och avslutades på baren som ligger bakom restaurangen. Jag är, förstås, tacksam över att få ha deltagit på en så pass lyckad och rolig överraskning. Trots att själva ditresan tog några onödiga extra timmar. Jag och svärmor var ju såklart smarta och åkte ned till Sthlm på fredagen, för det känns ju alltid bra att vara på plats en dag för tidigt. Det kunde en ju minst påstå när tågen som vanligt inte gick som de skulle. En resa som vanligtvis brukar ta en och en halv timme resulterade i ett inställt tåg och fem timmars "resa", allt som allt. Fram kom vi och helgen blev bra ändå, trots att halva fredagen gick bort till att vänta och att åka tåg. Söndagen spenderades till att göra det som jag och Pontus är absolut bäst på, förutom att äta, - ingenting.
 
Inte nog med att få åka till huvudstaden på födelsedagskalas så står ännu en tillställning på schemat, och den infaller denna helg som nu komma skall. På lördag drar jag och Darling på oss finklackarna och all glamour vi besitter och går på Västmanlands ridsportsgala. (Vem försöker jag lura, jag är värdelös på att gå i klackar). När vi väl bestämde oss för att gå på detta var planen att vi tillsammans skulle shoppa fina kläder till galan, men då vi jobbat om varandra varje vecka fram till nu får våra outfits bli en överraskning. Jag tror jag har lyckats få ihop en riktigt "gala-snygg" klädsel ändå. Dock kommer det bli svårt att överglänsa min vackra kusin som har lite mer känsla för en snygg casual, men ändå fin, utstyrsel än mig. Klackarna är som tidigare nämnt bara att glömma eftersom jag är extremt urusel på det. Om denna här grejen med klackskor nu skall anses som ett kvinnligt kriterium föddes jag garanterat utan det. Jag får helt enkelt se det från den ljusa sidan där jag slipper få problem med hälsenorna.
 
För att avrunda ännu ett spontant blogginlägg säger jag god natt till världen. Det skall bli intressant och se om jag kan sova nu med en mage som lever mer rövare än en orkan, och jag måste förstås påpeka att detta beror på att jag är hungrig. Att inte äta nära inpå läggdags har ju alltid varit en livsläxa så jag hade tänkt att lyda. Fast den kanske inte gäller när en slutat jobbet kvart över nio på kvällen? I vilket fall som helst kommer morgondagens frukost inte vara något större besvär, den slutsatsen kan jag dra idag.
Diary | |
Upp