01.01.2019

Jul & nyår.
 
Efter ungefär en och en halv veckas ledighet borde man väl känna att energin och motivationen borde börja ta form, men icke. Tyvärr har jag haft bomull i huvudet sedan jag klev på tåget som rullade mot Dalarna fredagen innan jul. Turligt nog, eller snarare irriterande faktiskt, så har ingen förkylning brutit ut och jag har kunnat njuta av mina lediga dagar innan det snart är dags att kavla upp ärmarna igen.
 
Min jul var verkligen jättemysig. Kärleken min och jag firade på varsitt håll och i år resulterade det övernattning hos päronen. Eftersom jag tog min säng till Stockholm är mitt gamla rum mest ett "släng in allt som inte skall stå framme"-rum, så jag sov i mitt ännu äldre rum som jag hade innan min storasyster flyttade (sedan tog jag över hennes vilket i dagsläget är mitt gamla rum). Det var så mysigt, och nästan så man kände sig liten igen. Som varje julaftonsmorgon någonsin vaknade jag innan alarmet gick av, och i år till och med före mamma. Inte hörde hon att jag poppade Freddy Kalas Hey Ho när hon tassade förbi min dörr, ha, ha! Det var för att få igång lite julfeeling ser ni.
 
Tomtegröt, locka hår, klä sig fin och sedan fara till Hyttan för julfirande med som vanligt massa god mat och halva tjocka släkten. Midnattsmässan hoppade vi över i år då vi kände att vi var alldeles för trötta. Jag tror 50% av sällskapet fågelholkade framför Kalle Anka, inklusive mig, så det var nog för allas bästa att få åka hem i lugn och ro för att sedan gå och smälta dagen i soffan istället för i kyrkan. Nästa år kanske vi är lite piggare.
 
Nyårsafton, det vill säga igår, spenderades också i Hyttan, men på en annan adress. Vi åkte ut vid lunchtid Pontus och jag så åt vi en god hummerlunch som min duktiga svärmor tillagat. Vi hann faktiskt ta ett glas skumpa i bubbelpoolen innan det var dags att gå några meter över till grannen. Det är värst vad bortskämd man blir, va? Eftermiddagen, kvällen och natten tillbringade vi tillsammans med några kompisar hemma hos Pontus barndomsvän. Det blev en parmiddag på tio personer. Tillsammans avnjöt vi en supergod middag, spelade roliga spel och såklart firade in det nya året. Det blev ett jättebra avslut på 2018 i alla fall.
Min nyårskyss var den bästa!
2018 i sig har faktiskt varit ett riktigt bra år. I alla fall sommaren, den var riktigt grym. Varm som bara den men riktigt grym. Jag firade min 20-årsdag med dunder och brak, började jobba på ByggMax vilket är det roligaste men också riktigt kämpiga jobbet jag haft. Otroligt roliga och härliga kollegor och varierande arbetsuppgifter. Jag flyttade till Stockholm och började studera på SU - ett beslut jag inte ångrar för fem öre. Det enda som egentligen drar ned kvaliteten på -18 är de senaste veckorna som tyvärr har innehållit lite tråkigheter på den privata sidan. Men, tyvärr så måste man snubbla på några hinder i livets bergodalbana för att kunna lära sig och utvecklas som person. Det låter ju väldigt klychigt men visst ligger det allt en liten sanning i det. Förhoppningsvis är mina "problem" åtgärdade snarast möjligt och jag kan välkomna 2019 med öppna armar utan att gräma vidare på förra årets rester.
 
För sjutton gubbar, om bara två månader har jag en tentamen i makroekonomi och dagen efter börjar ÄNTLIGEN företagsekonomin. Tänk om den är svintråkig bara för det? Då får det väl vara så då så får jag helt enkelt klura vidare på vad min framtid skall innehålla. Spela roll liksom! Men, nog pirrar det lite i magen allt.
 
GOTT NYTT ÅR
Diary | |
Upp