22.11

Nedbäddad i sängen med hela håret i små flätor är jag nu redo för skolfotografering imorgon. Min klass har bestämt sig för att vi ska vara vindruvor så, ja, vi får allt se hur det går.

En ny vecka har i alla fall kickat igång och redan nu börjar nedförsbacken till fredag. De långa skoldagarna ons & tor innehåller en hel del roliga lektioner så de är inte så kämpiga att ta sig igenom längre. Tisdag känns som den nya onsdagen, när en tatt sig igenom den är veckan redan fixad! Idag unnade jag & Jennifer oss en pluggfika efter skolan för att fira detta nya fenomen.

ICA-bulle är det bästa.

Idag var det roadwork på schemat för Cilla. Skrittade i cirka 40 minuter och jobbade med att mjuka upp henne i sidorna genom att ställa henne och göra några slutor. Dock var tjurar, hästar, stenar & skräp i diken mycket mer intressant att koncentrera sig på tyckte Cilla så det blev lite som det blev. Travade sedan på grusvägen hem.

Jag tänkte även meddela officiellt att på fredag denna vecka kommer Cilla inte längre bo hos mig utan flytta till en ny ryttare. Det har inte riktigt sjunkit in att 2,5 år passerat och det nu är dags att avrunda tiden tillsammans med min vita springare. På något sätt är jag väldigt lättad, det gick snabbt att hitta rätt person och hem. Det känns riktigt bra och de tycker om Cilla jättemycket fast de inte träffat henne så mycket. Jag har en väldigt bra känsla i magen. Hon kommer inte bo alltför långt bort & jag får hälsa på henne. Men, det kommer bli tomt. Så väldigt, väldigt tomt♡

Diary | |
Upp