08.02.2018

En blus.
 
En sak som jag märkt är uppskattat här i bloggvärlden är att man delar med sig av olika saker. Det kan vara allt från tankar, till bilder från vardagen och ett recept. Ett väldigt vanligt förekommande fenomen är att man delar med sig av sin klädstil, vad man har köpt för plagg och varifrån det är köpt. I mina ögon och öron är det egentligen ganska löjligt att dag efter dag publicera "dagens outfit" bara för att visa upp vad man har på sig under dagen. Skulle jag göra på det viset skulle mina sociala medier vara fyllda med bilder på någon som liknar en hemlös pösmunk, för de dagar jag inte skall visa mig bland folk är det pyjamas eller mjukisbyxor som gäller. Men, det behöver jag inte skriva om nu, utan nu fokuserar jag på själva konceptet. Tänker man lite längre än bara till bilden av en poserande individ på en blogg eller ett Instagram-konto så finns det väldigt ofta ett syfte med det hela. Kanske är det bara så att man älskar att stå framför kameran och känna sig snyggast i hela världen, varför inte? Eller så kanske man faktiskt tjänar något på att publicera bilden/bilderna, om det så är pengar, status eller fler följare. Om det inte är något av dessa kan det ju bara vara så att en vill dela med sig av informationen kring just ett plagg som är med på bild, för någon annan kanske kan finna matriell kärlek till det. Varför inte? Börjar man spekulera i det känns det egentligen onödigt att bli gnällkärring över en så obetydlig liten sak som "dagens outfit" eller "new in"-inlägg.
 
Publiceras en bild i syfte att dela med sig till andra människor, som också kan få glädje utav det, då är ju det en självklarhet för mig att dessa tas emot med öppna armar - metafor för att dela min information med dessa. För jag känner inget smärre behov av att vara över någon med exempelvis ett plagg, utan jag delar gärna med mig. (Den enda egendom jag inte spatserar med vart den kommer ifrån är min cello, för den som söker den finner, och den som frågar den får oftast ett svar). Om detta är hela sanningen eller om det bara känns bättre för samvetet, det är väl ovesäntligt? Det är ju ett schysst ändanmål trots allt. I detta inlägg blir det ändå dubbelmoral från min sida då jag ovan redan avslöjat att jag tycker det är lite fånigt, men, här kommer några bilder på min alldeles nyinköpta marinblå, gudomligt fina och stilrena blus.
 
 
 
 
Och eftersom jag så gärna delar med mig av den matriella kärleken så finner man länken till denna fagra tygbit nedan.
 
 
Inte nog med att den är väldigt vacker på kroppen så pryder den sovrumsväggen väldigt väl.
 
 
Jag avslutar med att erkänna att anledningen till att jag publicerar bilder på min nya blus är att jag fick till sådana bra bilder. (Jag ser också nu när jag tittar på bilden vad snyggt det skulle vara om vi slängde upp några schyssta krokar på den kala delen under det högra garderobskåpet). Det fanns ett syfte trots allt!
 
Kramisar
Diary | |
Upp