21.04.2018

Medan Sonos uppdateras på min telefon sätter jag mig nu, istället för att hopp in i ducshen, framför datorn med min morotsmoothie och skriver lite, det var ju trots allt länge sedan jag publicerade något här. Smoothien avslöjar lite hur mitt liv ser ut idag. Jag har gått och blivit ett träningsfreak! Nej, knappast, men jag har börjat ändra mina matvanor lite och så gör jag övningar varje dag. Jag tänkte försöka få tillbaka min snygga platta mage som jag hade under mina år som ryttare, så nu får vi allt se hur det här går. Jag är väldigt nyfiken på hur länge det kommer hålla sig med dessa "smoothie bowls" och situps framför ett youtube-klipp på TV:n.
 
Något som visar sig tydligt just nu är kontrasterna i mitt liv, och jag älskar det. Igår var bara ett exempel utav dem. Klockan 05.00 ringde alarmet, på min för övrigt splitternya mobil, och så bar det av mot Västerås. Darling och hennes tränare Louise skulle tävla i Sundbyholm och då behövde de en extra hand, så jag ställde självklart upp som hästskötare. Jag fick ju till och med åka en riktigt hästlastbuss för första gången. Lite märkvärdig kände man sig faktiskt, det måste jag erkänna. Jättekul att de båda fick en varsin placering också!
 
En fin stallgång på Skästa gård. Nysopad by me dessutom, haha.
 
Fina Lady Liberty, aka "Sparven". Detta måste vara den snällaste häst jag hanterat på en tävlingsplats. Så lugn och cool. Sedan är hon ju otroligt söt också!
 
Det var allt på tiden att det blev lite mer häst här på bloggen. Speciellt när man har chansen att vistas bland så fina hästar som Sparven och Rossini. Efter en lyckad tävlingsdag på Sundbyholm väntade det träning och mat hemma innan det var dags att fara vidare för nästa äventyr. Det var repetition i By Kyrka inför konserten som infaller nu på söndag, det vill säga imorgon redan. Jag har inte riktigt hunnit förbereda mig känner jag, veckorna bara flyger iväg. Men, jag har ju en hel dag idag att öva ännu lite mer. Tejpa ihop och sortera noter måste jag göra också. Suckar lite åt mig själv då det är som att börja plugga dagen innan ett prov. Men, men, roligt skall det bli! Summerar fredagen som först hästskötare och sedan kulturknutte. Bara några dagar innan det stod jag i mina arbetsbyxor och mätte virke. Som sagt, variation är det bästa för att hålla sig sysselsatt, åtminstone i mitt fall.
 
Gårdagen var dock inte bara frid och fröjd. Otroligt tragiskt nog fick vi säga ett sista hej då till min älskade sambos lika älskade katt. Hela 18 år fick Poppe strosa omkring på Hyttans vidder och leva och bo som en riktig drottning. Tänk att hon nästan var lika gammal som mig katten! Jag kan inte föreställa mig hur det känns för familjen att slita sig från något efter sådan lång tid. De som aldrig haft djur kommer aldrig förstå vilket djupt spår de lämnar efter sig, de älskade fyrbenta. Jag är så tacksam att jag hann träffa Poppe och fick tillbringa många mysiga stunder med henne. Första gången jag var hus- och kattvakt åt svärmor somnade Poppe på min arm och låg kvar där ända till nästa morgon. Hon var en väldigt egen individ som valde sina kompisar, så efter det kände jag verkligen att jag var accepterad i familjen. Tack för det Poppe.
 
Livets oändliga bergodalbana. Som grädde på moset fick jag meddelat under repetitionen att Avicii har gått bort. Nog fälldes det lite tårar igår allt. Idag hoppas jag på lite bättre nyheter, eller åtminstone mindre dåliga. Lördagens schema består av som tidigare nämnt lite cello-relaterade saker, och så skall jag städa ur mitt rum hemma hos mina föräldrar. Hur kvällen sedan ser ut vet jag inte, den är öppen så att säga. Om det fina vädret håller i sig så är uteservering väldigt lockande och det lät som så på min vän Jempa att hon höll med mig på den biten.
 
I vilket fall så är min smoothie slut nu och Sonos har uppdaerats klart, så nu är det bara duschen som återstår innan jag kavlar upp ärmarna.
Diary | |
Upp