26.01.2018

 
 
Jag måste erkänna att jag får en gnutta med vårkänslor när vädret bestämmer sig för att töa och blotta asfalten igen. Det blir inte sämre av att solen kikar fram lite då och då. Fast det känns ju lite överskattat att få vårkänslor redan i Januari. Ljuset som bjöds idag var dock väldigt fotovänligt. Ja, tänk att jag faktiskt har rotat fram min artonårspresent, min Nikon D3300. Vår byrå i sovrummet är väldigt lämplig att fotografera just nu eftersom jag är så väldans glad i mina gröna kvistar. Dessa och vasen är ett litet hopknåp från min och Pontus allra första riktiga IKEA-trip tillsammans, så man skulle ju kunna säga att dessa kvistar och denna vas symboliserar lite utav en milstolpe. Sedan passar det ju himla bra ihop med några schyssta clichétavlor, ett magasin från FHS och ett par lyxiga ljusstakar (som jag lagt väldigt ocharmiga gröna värmeljus i). Om jag är nöjd över stylingen på vår byrå? Svar ja.
 
Jag har faktiskt upptäckt några roliga funktioner på min dator, som förövrigt har ettårsdag om någon månad. Inte förrän nu har jag hittat fotoredigerare i själva utforskaren. Jag använde faktiskt den till bilderna ovan och tycker att funktionerna är helt okej för att vara så enkelt, för jag sysslar ju inte med Photoshop precis, även om jag gärna skulle vilja bli bättre på det. Så jag lyckades faktiskt få bilderna att se ut att vara fotograferade från en mer solig dag än vad verkligheten bjuder på. Åtminstone i mina ögon, men det är ju för att jag ser de verkliga kontrasterna här, sittandes i köket med en molnig himmel utanför fönstret.
 
Något jag har funderat på nu under januari är vad jag har för nyårslöften. Eftersom det fortfarande är månad ett på året tycker inte jag att det är för sent att börja klura på det nu. Jag vill inte påstå att det är något som skiljer sig från tidigare löften som lyder att umgås mer med mina vänner, äta, sova och träna bra, fundera ut meningen med livet, ja ni vet - det gamla vanliga. Men, i år vill jag omformulera mig lite. Jag vill verkligen börja ta fler chanser som kan leda till något utvecklande. Jag vill komma i form igen, inte nödvändigtvis gå ned i vikt men åtminstone känna mig lika bekväm och välmående i min kropp som jag gjorde för ett par år sedan. Jag vill utmana mig själv, våga göra mer saker som kan kännas lite läskigt. Det har jag faktiskt redan börjat lite smått med, en sådan enkel och löjlig sak som att gå runt själv på huvudstadens gator är ett stort steg för en som knappt hittar i området en växte upp i. Jag har nämligen ett lokalsinne som en fiskbulle. I vilket fall som helst så vill jag växa som person under detta år, inte ta allt så fullt seriöst och bara göra för görandets skull. Just do it så att säga.
 
Nog om det! Nu skall jag ta tag i sådana där vuxliga saker, som att bädda sängen, uträtta ärenden och plocka ur diskmaskinen som gått för andra gången då diskmedlet inte löstes upp första omgången. Välkommen till vuxenlivet Felicia, här kretsar allt kring funderingar och disktabletter.
Diary | |
Upp