29.01.2018

Västmanlands Ridsportgala 2018
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
I skrivandets stund är det måndag förmiddag och jag sitter med en kopp te och tittar på Netflix. Helgen har bjudit på en hel del trevligheter som bland annat innehåller gala, två ridturer och hemlagad pizza. Som bilderna ovan talar bjöds det på en hel del god mat och en massa dans till otroligt bra musik. Det är verkligen en helt annan känsla att dansa till ett riktigt bra cover-band än att bara stå och hoppa på måfå till dagens klubbmusik. Jag hade verkligen så roligt, och tillsammans med min underbara Darling. Morgonen efter tog vi oss en ridtur över Skästas snöiga åkrar innan jag rullade hemåt. Söndagen blev en lite lugnare mysdag med min andra hälft där vi (han) gjorde pizza och sedan slog på Hunger Games. Imorse for han till Stockholm i sin varnliga ordning och jag får ta itu med livet här hemma. Även om jag tycker att det är lite träligt att vara hemma själv, efter att en har vant sig vid att vara tillsammans nästan hela tiden, tror jag det är nyttigt för förhållandet att vara ifrån varandra lite. Inte för att "man skall tröttna ut varandra", utan snarare för att man som individ får sköta sitt egna. Jag tror att det är väldigt lätt hänt att man faller i ett enformigt vardagsmönster i ett förhållande och, nu vet jag inte riktigt hur jag skall formulera mig, inte lever ut till varandras fulla potential. Låter det rimligt? Det kanske kan misstolkas, vad vet jag. I varje fall så känns det nyttigt för mig att få vara själv och lära mig finna mitt vardagsmönster som jag trivs med. Hittills så har jag inget direkt schema för dagen, men jag vet vad jag vill få gjort. Idag till exempel när jag är ledig passar jag på att få lite saker här hemma gjorda, sådant som städa och tvätta, kanske handla lite. Sedan vill jag få komma ut och röra på mig, och det har Jempa redan bokat upp mig för idag så det känns bra för samvetet. Detta är väl egentligen det enda jag har kommit på för att lösa mitt dagliga livspussel. Men, eftersom livet bara har börjat känner jag inget smärre behov av att "produktivfiera" mina dagar så mycket mer än så här.
 
På tal om livet så skrollade jag igenom lite datum som är viktiga för ansökan för skolan. Planen för hösten är ju att börja studera igen när jag haft ett sabbatsår. Nu är det dags att kavla upp ärmarna och prata med studievägledare för lite rådgivning, så jag med några fler procentenheters säkerhet går i rätt riktning. Här om dagen anmälde jag mig till Högskoleprovet som inträffar i April, och det skall jag försöka förbereda mig för lite bättre än vad jag gjorde sist (vilket var - inte alls). Det känns ändå som om jag har någon form av plan för året. Sedan kanske det inte resulterar i hur jag föreställt mig, men i vilket fall har jag några riktlinjer jag kan gå efter. Tänk om allt sådant här redan var förbestämt när man föddes, vad man skall göra när man blir vuxen, studier, yrke, vad enkelt det skulle vara. Jag skulle kunna sitta och fila på min cello dagarna i ända utan minsta bekymmer. Allt skulle ändå vara bestämt och klart åt en. Å andra sidan, hur kul skulle det vara?
Diary | |
#1 - - MADDISENJ.SE:

Det där såg verkligen roligt och gott ut :D

Svar: Åh, både roligt och gott var det! :D
Felicia Isacsson

Upp