15.07.2018

Semesterveckan börjar lida mot sitt slut och det sörjs med en sovmorgon i min egen säng hemma i Avesta. Tvättmaskinen går för fullt och det kliar intensivt på ett myggbett jag har på foten. Verkligheten kommer ikapp en till slut, även om man lever lyxliv för bara så en vecka. Nog för att jag skulle kunna stanna kvar i Falsterbo hela jäkla sommaren, men att få komma hem till alla vänner och familj är inte så pjåkigt ändå, speciellt inte efter en tio timmar lång bilresa (som min käre sambo så duktigt betade av majoriteten av milen).
 
Trots att denna sommar egentligen inte skulle få avnjutas på världens bästa plats hos världens bästa faster så ser det ut som om det kommer bli lite fler somrar nere i Skåne. Detta betyder fler somrar med vit sand, hav, Kust, Horseshow och allt som hör vecka 28 till. Det är för mig helt fantastiskt. Detta år såg väl egentligen inte speciellt annorlunda ut gentemot alla andra tidiga somrar, förutom att min kärlek fick följa med och att göra det till tradition gör mig absolut ingenting.
 
Vad mer kan jag egentligen skriva? Jag känner här och nu när jag sitter i min säng med datorn i knäet att jag är så himla lycklig. Mitt liv ser ut att arta sig rätt trevligt ändå, även om det dyker upp lite spännande och oklara saker just nu och framöver, och jag behöver nog inte ens nämna att det gäller skolan. Men, det tar jag inte upp här utan det kommer i sinom tid. Nu bjuder jag på lite mer härliga "Falsterbo-bilder" från bland annat Falsterbo Horse Show och Badhytten.
Jag ber om ursäkt, denna bild är mycket inzoomad och oförlåtligt dålig. Men en bild på VIP-läktaren är ett måste, oavsett vilken kvalitet man lyckas snubbla över.
 
Ja, jag vågade knacka herr Bengtsson på axeln och be om att få föreviga mötet. Han gick faktiskt bredvid mig, lite initativtagande lär man vara, ha, ha!
Det blev ett litet besök i Smygehuk också eftersom Pontus var med. Att få vara på den sydligaste spetsen i Sverige är ju trots allt en merit.
Fika på Kust, ett litet kafé som ligger mitt i Falsterbo. Gångavstånd från huset också - perfekt!
Här visar jag stolt upp min nya tisha för spegeln. Inköpt på FHS från Gina Tricot.
Middag på Badhytten, en relativt nyöppnad restaurang som ligger på stranden i Skanör.
Sista glassen från Falsterbogrillen och sista bilden från stranden. Jag tycker bilderna talar för sig själva, jag har the time of my life nere i Falsterbo, och jag är så otroligt tacksam över möjligheten att få en vecka om året jag kan glassa runt och bara få njuta och trivas i allra högsta grad.
 
Nu piper dock tvättmaskinen och talar om att kläderna vill bli omhändertagna. Verkligheten kallar.
Diary | |
Upp