02.27.2019

På god väg in i ljusare tider
 
Det är så pass att jag vill skriva ett litet inlägg idag innan jag drar mig mot universitetet för lite bokföring och förleläsning. Jag och min nya kurskamrat som det så fint heter skall ses innan föreläsningen och göra lite uppgifter tillsammans. Jag hade helt glömt bort att bokföring kunde vara så krångligt! Dock är detta på en lite annan nivå än gymnasiet, såklart. Men, jag är inte besviken. Efter en rikigt motig kurs i organisation är redovisningen väldigt kul, och detta baserat på endast en veckas undervisning i ämnet.
 
Jag känner mig som en helt ny människa efter årets längst måndag - januari. Här i Stockholm har nästan all snö redan smält bort och fåglarna kvittrar när jag vaknar om mornarna. Det är verkligen så härligt! Dock vågar man väl inte ta ut något i förskott än med tanke på att vi har både mars månd och aprils väder kvar att se fram emot. Men, jag kan inte låta bli att längta efter varmare temperaturer, blommor och vårjackan. Våren är på ingång!
 
Som student festar man väldigt mycket, har jag hört. Jag har varit med i fadderiet under de första veckorna på vårterminen och skaffat lite ny bekantskap vilket har varit jätteroligt. Min faddergrupp hade temat Hip Hop, och det resulterade i att jag fick ha på mig mjukisbyxor på en sittning. Nog för att jag älskar att klä upp mig, men förstå hur bekvämt det var att dra på sig mjukisbyxorna och adidastishan istället för den tighta fodralklänningen. Bland alla temafester, som jag inte ens gick på, poängjakter och sittningar var nog favorittillställningen tacokvällen som ägde rum förra torsdagen. Hela gruppen samlades hemma hos en av våra faddrar på Värmdö och åt tacos, umigcks och hade en allmänt mysig kväll tillsammans. Nej hör ni, the wild night life är nog inget för mig. Jag föredrar nog mina lugna myskvällar med nära och kära. Framför allt längtar jag efter en helg hemma i Avesta med min familj.
 
Vi är mitt uppe i födelsedagstider nu igen. Storasystern min firades sina 25 fyllda i lördags, så det blev en utflykt till Örebro som avslutades på en jättemysig restaurang inne i stan. Till helgen, närmare bestämt löradg, skall lilla morfar firas och nästa vecka, ja, då är det min tur. Det här med att fylla ojämt är inte lika festligt, men det är alltid ett tillfälle att önska sig lite extra kärlek och omtanke utan att förtjäna det. Högst upp på önskelistan står tillökning i min servissamling från fyrklövern. Jag gav mig själv en tidig födelsedagspresent redan igår genom att skicka efter ett kuvert. Fint porslin och vinglas är något jag definitivt är förtjust i numera. Tänk när kandidaten är avklarad och jag kan flytta hem och börja prenemurera på min servis på riktigt. Studentbudgeten räcker tyvärr inte riktigt till, haha.
 
En liten uppdatering på bloggen fick bli avstampet för denna onsdag. Jag önskar er som av någon anledning halkat in här och läst mitt inlägg en fin dag och en fortsatt trevlig vecka. Det skall jag i alla fall ha.
Diary | |
Upp