05.04.2018

 

Påsken är över och vi har tagit ett stormsteg in i aprils underbara era. Man blir liksom inte förvånad över att alla årstider kan uppstå inom loppet på två dagar. Den årliga konstrundan fullbordades i varje fall i strålande solsken. Jag, mamma och mormor åkte runt till nästan alla utställare och nog finns det allt en liten favorit hos varje. Tavlorna på bilden i mitten är målade av Meg Ersbacken-Engman och de är så otroligt fina. En vacker dag skall en av hennes motiv pryda en vägg i mitt framtida vardagsrum. Hennes landskapsmålningar ger en sådant lugn på något vis. Se där, jag förstår mig minsann på det där medkonst i alla fall! Den nedre bilden ville jag bara få med så jag får skriva "te gånger tre". Fyndigt. Vi avslutade vår roadtrip uti Kolarbo och ett besök hos Muddus så jag fick köpa mer te. Det hade visst en liten butik inne i restaurangen där jag bokstavligen went banans när jag kom in. Så mycket fint och dalainspirerat, vilket jag älskar. Men, tyvärr inte av budgetvarianten så plånboken fick bjuda på tre påsar med te istället.
 
Imorgon, fredag, skall jag och min käre far äntligen ta oss till Elgiganten så jag får kika på en ny mobiltelefon. Det är bäst att pappa är med så jag inte gör något dumt, haha. Så vuxen är jag inte än att jag vågar lita allt för mycket på min ekonomiska hantering. Mitt senaste "vuxenproblem" denna vecka är hur sjutton man viker ett dra på-lakan. Kan någon vara vänlig och svara på den frågan? Jag blir fullkomligt tokig när ett sådant skall in i skåpet igen för jag kan verkligen inte få det snyggt. Jag lägger nog över det ansvaret på Pontus istället. Problem löst! Den lille jäkeln fyller dessutom år snart. Det är verkligen helt hopplöst att ordna en födelsedagspresent till någon som inte varken vill ha eller behöver något speciellt, men jag tror nog jag kommit på en någorlunda bra idé som kan gå hem. Han kan få lite massage som kompensation om det inte duger.
 
Skämt åsido. Idag har jag och Jempa trotsat det värdelösa underlaget och tagit en promenad runt halva staden. Blött och jäkligt men väldigt behövligt och uppfriskande. Det enda som står på dagens schema är ett personalmöte ikväll, sedan tar jag helg. Nu ljuger jag så att jag tror mig själv också, för jag skall dammsuga innan Pontus kommer hem, laga mat och plugga lite till högskoleprovet som infaller nästa helg. Det vill säga, allt det som jag borde göra här och nu istället för att sitta vid datorn. Fanns det ett pris i prokastinering skulle jag inte vara långt ifrån prispallen, det lovar jag.
 

 
Jag bjuder på en mysig mobilbild från när jag och min kärlek hade "finmiddag" i helgen som var.
 
Diary | |
Upp