24.06.2018

~Midsommarafton, firande i dagarna två~
 
Oj, vilken helg det har varit, och oj vad länge sedan det skrevs någonting här. Midsommarhelgen börjar lida mot sitt slut och bakom mig lämnar jag sådana otroligt fina och härliga dagar. Midsommarafton spenderades tillsammans med min fina sambo, hans familj och mina föräldrar (och sedan lite vänner senare på kvällen, såklart). Sillunch, majstångsresning på Grytnäs Gammelgård, dräkten var på såklart, och sedan grillmiddag och en hel del festande. Det var en utav de roligare midsommaraftnar jag varit med om under mitt tjugoåriga liv.
 
Denna lilla dam var jag verkligen tvungen till att fotografera då det var den sötaste lilla Grytnäsdräkt jag sett. Alla detaljer var med i smått format. Sötnos!
 
Lördagen, det vill säga igår, bestod också av midsommarfirande då min käre Darling inte kunde komma från jobbet i fredags. "Det är inte midsommar fören vi är tillsammans" sade hon till mig, och helt rätt har hon i det. Det blev ännu mer sill, ännu mer sång och ännu mer grodhopp runt majstången. Denna var dock lite mindre än på Gammelgården.
Fina mamma och pappa♥
 
 
Jag fick givetvis ett ryck och ville kliva rakt ut i åkern bland alla fästingar och knott för att ta vara på den fina solnedgången. Men, det var det värt med tanke på hur fina bilderna blev. Ibland lyckas man!
 
Kort och gott blev det en sjudundrandes revansch på förra årets midsommar som inte alls blev bra. Då jobbade jag till sent på kvällen på hotellet och gick hem i spöregnet medan alla mina nära och kära hade det roligt hemma i Avesta. I år fick jag fira min favorithögtid med människor jag älskar på platsen jag trivs som bäst, precis som det skall vara.
Diary | |
#1 - - Amanda Persson:

oj vad härliga bilder! :)

Svar: Tack snälla <3
Felicia Isacsson

Upp